مرصاد پایان افتخارآفرین هشت سال دفاع مقدس


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 6 مرداد 1394
بازدید : 378
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ندای ساحل ، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) به مناسبت سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد به بازخوانی این عملیات پرداخت و گفت:عملیات مرصاد آخرین عملیات هشت سال دفاع مقدس بود و پایانی افتخارآفرین برای هشت سال مقاومت ملت غیور ایران و سقوطی جاویدان را برای منافقین رقم زد.
سردار ترابی در ادامه افزود :در سومین روز مرداد ماه سال ۱۳۶۷، منافقین کوردل با همکاری و پشتیبانی حزب بعث و نیروی هوایی ارتش عراق، عملیات سه روزه ای را علیه ملت ایران و برای فتح تهران با عنوان “فروغ جاویدان” از مرز خسروی آغاز کردند.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) در ادامه بازخوانی این عملیات بیان کرد:در این عملیات در ابتدا نیروهای ویژه بعثی که از قبل خطوط مرزی را شکسته و تا سرپل ذهاب پیشروی کرده بودند، متعهد شدند از طریق توپخانه و بمباران هوایی منافقین را تا رسیدن به مقصود پشتیبانی کند.
وی با بیان اینکه پیشروی منافقین تنها تا تنگه چهارزبر بیشتر ادامه نداشت گفت : رزمندگان دلاور و مردم غیور ایران اسلامی به ویژه خطه مرزنشین کرمانشاه همچون سدی در این تنگه به کمین نشستند تا عملیات فروغ جاویدان منافقین را برای همیشه به سقوط و شکستی جاویدان برای آنها تبدیل کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد : همزمان با حرکات ‏مذبوحانه منافقین در جلسه ای که در شورای عالی ‏دفاع در شهر کرمانشاه تشکیل شد، تنگه ‏چهارزبر در ۳۴ کیلومتری کرمانشاه بدلیل دارا بودن ‏شیارها و ارتفاعات مناسب، بهترین نقطه برای جلوگیری از ‏حرکت و اضمحلال منافقین مسلح شناخته شد و این تنگه‏ به عنوان خط اصلی ‏پدافند انتخاب و تقویت شود ،بلافاصله پس از جلسه ، لشکر ۸۱ زرهی در تنگه مستقر و با الحاق ‏نیروهای لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) و ۲۷ محمد رسول الله (ص) ‏از سپاه پاسداران، ستون نفاق در دشت حسن آباد زمین‌گیر ‏شدند.‏

سردار ترابی افزود : سپس فرمان عملیات مرصاد با رمز “یا علی ابن ابیطالب” صادر شد، براین اساس یک ستون به طول ‏چهار کیلومتر مسلح به توپ، تانک، نفربر، تفنگ ۱۰۶، ‏خودروهای سنگین حامل مهمات و سایر ادوات نظامی و ‏لجستیکی، جاده دشت حسن آباد را پوشانده ، که ‏ناگهان صدای غرورآفرین بالگردهای هوانیروز ارتش ‏جمهوری اسلامی ایران در فضا طنین انداز شد.‏

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) در پایان بازخوانی این عملیات خاطر نشان کرد و گفت ،عملیات غرورآفرین مرصاد تا دو روز بعد ادامه یافت ‏تا اینکه منطقه به کلی از لوث وجود منافقین پاکسازی ‏شد و بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از آنان به هلاکت رسیده و بیش ‏از ۴۰۰ دستگاه خودرو، نفربر و تانک آنها منهدم شد ‏و برگ زرین دیگری در تاریخ حماسی هشت سال دفاع مقدس ‏به ثبت رسید.





:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: عملیات مرصاد،هشت سال دفاع مقدس،برگ زرین،فرمانده سپاه امام سجاد(ع)،سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 367
بازدید دیروز : 1076
بازدید هفته : 1934
بازدید ماه : 1878
بازدید کل : 127011
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com